woensdag 28 september 2016

DIY: dromenvanger


Als ik Instagram mag geloven is de zwart-wit trend still going strong maar maar ook groen is helemaal hip. Zo riep VT Wonen onlangs ‘green is the new black’. En hoewel ik al die trends nooit zo kan bijhouden, volg ik ze heus. Ik loop soms alleen een beetje achter... Nu laat ik me naast Instagram ook graag inspireren door Pinterest. Walhalla! Ik haal daar zo enorm veel toffe ideeën vandaan voor zelfmaakprojecten.

Wist je trouwens dat de dromenvanger bedacht is door een indianenvolk uit Noord-Amerika? Zij geloven dat het zelf maken en ophangen van een dromenvanger boven je bed nare dromen weert. Mooie gedachte vind ik. Vooral dat je 'm dan wel zelf moet maken. Dus maakte ik er een tijdje terug eentje voor op de slaapkamer van dochterlief. Of het haar helpt bij het dromen vangen… geen idee. Maar het ziet er in ieder geval vrolijk uit.


Nu leek het me leuk om een wat andere draai te geven aan de meer traditionele ronde dromenvanger. Eentje die je ook heel goed in een ‘volwassen’ slaapkamer kunt ophangen. Of misschien ergens anders in huis. Geïnspireerd door de zwart-wit trend ben ik aan de slag gegaan. En echt, het is echt heel makkelijk. Want als ik ergens van hou bij zelf (iets) maken, is easypeasy.

Wat je nodig hebt
  • een mooie stok
  • linten in verschillende kleuren
  • bandjes / linten van kant
  • veren
  • kralen
  • wol/breigaren
  • schaar
  • naald en draad

Hoe je het maakt
Het begint allemaal bij het vinden van een mooie stok. Ik vond er eentje vlakbij huis maar in het bos heb je vast meer keuze. Dan verzamel je allerlei stofjes, linten, etc. Alles waar je maar een mooie sliert van kunt maken. Voor de verdere versiering gebruik je kralen, veren en ander knutselpul. Voor de rest: be creative! Nou, en dan kan het resultaat er ongeveer zo uitzien.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten