maandag 26 september 2016

Maandag mijmerdag...


"Dreamer, you know you are a dreamer. Well can you put your hands in your head, oh no!"

Dromen. Grote of kleine. Iedereen heeft ze. Net als plannen. Die heb ik vaak. En veel. Ook voor deze blog. Die plannen geven me energie, maken me enthousiast en vrolijk. En tegelijkertijd rusteloos... Daarbij, ik heb helaas niet altijd ruimte en tijd om die mooie hersenspinsels uit te voeren. En dus loop ik net na de start van deze blog eigenlijk alweer een beetje achter de feiten aan. Zucht.

Oké. Pull yourself together! Ik ga het proberen goed te maken. Met mezelf vooral. Want ik vind dit leuk. Kost me dus geen moeite. Wel tijd. Die ik eerst moet inplannen. En dan komt het aan op het daadwerkelijke doen.

Aan inspiratie en ideeën geen gebrek. Zo heb ik nog tig DIY-projecten op de plank liggen. En eerlijk? Als ik kon, zou ik al mijn dagen vullen met zelf kleding maken, taarten bakken, knutselen met m'n dochter, slingers maken, weven, tekenen etc. etc. Maar die luxe heb ik nu even niet. Ik heb net een soort van mini-sabbatical achter de rug. Die me overigens enorm veel nieuwe energie heeft gebracht. En ruimte. In m'n hoofd dan vooral.

Terug naar mijn blog en alle grootse plannen die ik daarvoor heb. Te beginnen met vandaag. Een dag die ik graag bombardeer tot maandag mijmerdag. Voor mezelf en voor wie wil en daar behoefte aan heeft. Half uurtje ofzo. Maak een korte wandeling en laat je gedachten even de vrije loop. Maar pas op. Ga niet zitten malen. (Da's mijn valkuil namelijk.) Laten we vooral dagdromen. Want een beetje dromen mag best. En daarna: hoppatee, aan de slag ermee. Grote of kleine. Chase your dreams.


PS: ik worstel al jaren met drukte in mijn hoofd en kan daar steeds beter mee omgaan. Lees over mijn Mindful mess, in de blog die ik een tijd terug schreef voor ZIJ Magazine.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten