maandag 19 september 2016

Je eigen ding doen

Bloggen en columns schrijven vind ik eigenlijk het allerleukste. Net als moeder zijn. Vind ik helemaal te gek. Maar voor beide geldt: vrijwilligerswerk. En toch, ook al verdien ik er m'n brood niet mee, ik word er wel blij van. And isn't that the whole point? Dacht ik. Mijn column voor huis-aan-huiskrant de Stienser bijvoorbeeld, vind ik echt leuk om te doen. Niet alleen omdat ik complete vrijheid krijg in hoe en wat ik schrijf. Ook omdat het me aan het schrijven houdt. Soort van stok achter de deur. (Misschien ook eens onderzoeken waarom ik die nodig heb...)

Nu doe ik het meeste schrijfwerk in opdracht van. Oftewel: de klant is koning. Meestal dan. En dat is gelijk de uitdaging voor mij als tekstschrijver. Maar even eerlijk. Helemaal je eigen ding kunnen en mogen doen... Dat wil toch iedereen?

Benieuwd naar mijn column? Je kunt 'm online lezen op Verwoord In Beeld, mijn zakelijke website. Hieronder alvast een tipje van de sluier.

"Je hebt van die dagen waarop je denkt: alles gaat op de automatische piloot. Routine noemen ze dat ook wel. Op zich niets mis mee. Beetje rust, reinheid en regelmaat zeg maar. Hoewel die reinheid mij grotendeels gestolen kan worden. Mijn kostbare tijd verdoe, eh, besteed ik graag aan andere dingen. Leuke(re) dingen. Regelmaat dan. Kan ook handig zijn. Vooral met kinderen. Hoewel er altijd ruimte moet blijven voor spontaniteit. Toch maar even inplannen dan. Dusss…"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten