vrijdag 9 september 2016

Nazomeren met Hugo

Met de zomervakantie nog vers in het geheugen, geniet ik dubbel van de septemberzon. Het voelt als een toetje. De kers op de taart of zo. En hoewel het officieel nog zomer is, ben ik al een beetje aan het nazomeren. En dat doe ik graag met een verfrissende versnapering. Nu is water mijn favoriete drankje (echt!) en de perfecte dorstlesser, maar ik hou ook enorm van cocktails. Caipirinha staat bij mij al jaren op een gedeelde eerste plek met mojito maar nu heb ik iets nieuws ontdekt. Hugo.

Niks nieuws onder de zon? I know. Hugo is zóóó 2014. Boeiend. Het is mijn ontdekking van deze zomer en sindsdien ben ik ook verslingerd aan vlierbloesemsiroop. Over hip gesproken. Je vindt dit zoete goedje gewoon bij de Hema, Appie Heijn en zelfs bij de Ikea. Online kun je het onder andere bestellen bij Ekoplaza en Dille & Kamille.

Vlierbloesemsiroop kun je ook zelf maken. En, je kunt de vlierstruik dus echt overal in het wild vinden. Je herkent de plant aan de kleine witte bloempjes. Je zult alleen nog even geduld moeten hebben met wildplukken. De vlier bloeit namelijk van mei tot juli. Oh en nog een leuk weetje. Aan de bloesem van de vlier worden in sommige contreien voorspellende krachten toegeschreven. Iets met jonge meisjes, de nacht van 21 juni en een toekomstige echtgenoot...

Terug naar Hugo. Een makkelijk te maken, friszoet drankje met een lichte bubbel. Voor één cocktail heb je nodig:

- 30 ml vlierbloesemsiroop
- 120 ml prosecco
- 30 ml bruisend mineraalwater
- 1 schijfje limoen
- paar takjes munt
- ijsblokjes

Neem een groot (wijn)glas. Begin met de siroop en vul aan met prosecco. Voeg het water toe en roer even door. Maak je mix af met de limoen, wat takjes munt en een paar ijsblokjes.

Enjoy your sunshine!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten