donderdag 10 november 2016

DIY: papieren kerstboompjes


De kunst van het vouwen van papier. Origami dus. Eigenlijk ben ik er altijd een beetje huiverig voor geweest. Waarom? Waarschijnlijk omdat ik dacht dat het best wel ingewikkeld was. Terwijl de definitie van origami juist is dat je met een beperkt aantal vouwen van alles en nog wat kunt maken. Het is de combinatie van deze vouwen die allerlei complexe ontwerpen mogelijk maakt. Kijk, en daar zit het 'm denk ik. In het woordje complex.

Ik hou namelijk heel erg van smart & easy. DIY's die niet al te moeilijk zijn, waarmee je snel resultaat hebt. Gelukkig is daar dan Pinterest. En daar vond ik een origami DIY die zelfs ik snap. Oké, na één mislukte eerste poging dan. Maar goed. Ik maakte dus papieren kerstboompjes. 

Hieronder mijn uitleg in beelden. Ik hoop dat je er iets van begrijpt. Het blijft voor mij een soort hogere wiskunde dat origami... Oh en mocht je er (ook) niet meteen uit komen, bekijk dan gewoon dit instructiefilmpje.  

Wat je nodig hebt

- vouwpapier (vierkant of rechthoekig en dan op maat knippen)
- schaar
- evt transferlijm (bijvoorbeeld Mod Podge) of hobbylijm & glitterpoeder

Hoe je het maakt

Je begint met een vierkant vouwpapiertje dat je naar de punten toe dubbel vouwt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten